הנשיא פוטין: "לרוסיה יש יתרון בכריית מטבעות דיגיטליים"

נשיא רוסיה קורא לגיבוש עמדה בנוגע למטבעות דיגיטליים וטוען שלרוסיה יתרון בתחום הכרייה
רוסיה פוטין

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נפגש אתמול (ד') בשיחת ועידה מקוונת עם חברי ממשלת רוסיה והתחיל את הפגישה בהתייחסות אל "הנושא שכעת נמצא באור הזרקורים – רגולציה של מטבעות דיגיטליים." פוטין המשיך ואמר כי הוא מכיר את הדיונים בנושא והכיר בחששות של הבנק המרכזי של רוסיה, אשר רק לפני שבוע הוציא דו"ח המציע איסור מוחלט על מסחר וכרייה של מטבעות דיגיטליים ברוסיה.

לפי פוטין, הבנק המרכזי חשש "שפעילות מסוג זה נושאת סיכונים מסויימים, במיוחד עבור אזרחי המדינה, בעקבות התנודתיות הגבוהה" של המטבעות הדיגיטליים. "עם זאת," פוטין המשיך, "כמובן, יש לנו גם יתרונות תחרותיים מסוימים כאן, במיוחד במה שנקרא כרייה. אני מתכוון לעודפי חשמל וכוח האדם המאומן היטב הזמין במדינה."

אמירה זו של פוטין העירה תקווה רבה בקהילת הקריפטו אשר חששה מפני איסור מוחלט על התחום ברוסיה בעקבות הדו"ח של הבנק המרכזי. על פי הערכות משנת 2021, מחיר החשמל ברוסיה נמוך ועומד על כ-8 סנט לקילוואט/שעה. במידה ותהיה תמיכה פוליטית ברורה לתעשיית הכרייה ברוסיה, אין ספק שהיא תמשיך לצמוח במהירות במדינה.

חילוקי דעות פנימיים

בתגובה לעמדה השלילית שהציג הבנק המרכזי של רוסיה, ביקורת רבה נשמעה מדמויות בולטות בתעשייה ובפוליטיקה הרוסית. בנוסף, גם איוואן צ'בסקוב ממשרד האוצר הרוסי הביע את התנגדותו ואמר ביום ג' כי על רוסיה לפתח רגולציה מתאימה לתחום המטבעות הדיגיטליים – ולא להטיל עליו איסור מוחלט.

צ'בסקוב, המכהן בתור ראש מחלקת המדיניות הפיננסית של משרד האוצר הרוסי, הזכיר שלבנק המרכזי אין את הסמכות לחוקק בנושא, והיא שמורה לבית הנבחרים של ממשלת רוסיה. "אני לא חושב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו פשוט לקחת תעשיית הייטק ולאסור אותה," אמר והוסיף: "אנחנו לא רוצים שהטכנולוגיות הללו יעזבו את המדינה, הן לחלוטין צריכות להתפתח בתוך המדינה."

מה שנשמע תחילה כאיסור על התחום ברוסיה, בדומה לאיסור הסיני שהוחל בשנה שעברה, נראה עכשיו כמאבק כוחות פנימי שעדיין לא הוכרע. לסיכום הנושא בשיחה הממשלתית, הנשיא פוטין ביקש מממשלת רוסיה ומהבנק המרכזי להגיע להסכמה ביניהם במהלך דיונים בנושא. "אני מבקש שתקיימו את הדיונים הללו בעתיד הקרוב, ותדווחו על התוצאות אשר תשיגו במהלך הדיון," אמר.

המדינות מתייחסות ברצינות לתעשייה

ממשלות רבות מסביב לעולם ממשיכות לפתח את העמדה שלהן כלפי ביטקוין ותעשיית המטבעות הדיגיטליים. בזמן שחלק גדול מהן, כולל רוסיה, מפתחות ומתנסות במטבע דיגיטלי ממשלתי (מדב"מ) משל עצמן, הן מגבשות גם את הרגולציה שלהן בנושא. 

הממשלות מתמודדות עם אתגר מורכב בו יש להן סיכונים רבים כמו גם הזדמנויות רבות. בין איסור מוחלט כמו בסין ועד אימוץ של ביטקוין כהילך חוקי במדינה כמו באל סלבדור, יש לממשלות מגוון רחב של אפשרויות כיצד לקבוע מדיניות ביחס לתעשייה המשגשגת. באיזו דרך שלא יבחרו ללכת בה, היום יותר מאי פעם ברור שהממשלות כבר לא יכולות להישאר אדישות אל התחום והן מוכרחות לגבש את עמדותיהן בנוגע לרבדים רבים בתעשייה.

טורקיה נכנסת ל-Metaverse?

חילוקי הדעות אינן מוגבלות לממשלת רוסיה. הדוגמה האחרונה מגיעה מטורקיה, שם הנשיא ארדואן הורה אתמול על מפלגתו לחקור את תחום הבלוקצ'יין ואת העולם הוירטואלי המתפתח (Metaverse). לא ברור האם נשיא טורקיה שינה את עמדתו לאחר שהצהיר בשנה שעברה שהמדינה במלחמה עם המטבעות הדיגיטליים.

מעניין לציין שארדואן הביע עניין לחקור את התחום רק ימים בודדים לאחר שנפגש עם נשיא אל סלבדור, נאיב בוקלה. בוקלה, אשר הפך את הביטקוין להילך חוקי במדינתו וממשיך לקדם את החזון שלו עם פרויקטים כמו עיר הביטקוין, ידוע כתומך נלהב וחלוצי בתחום. יש להניח שהנושא של ביטקוין ומטבעות דיגיטליים היה חלק משמעותי מהשיחות שלו עם ארדואן, אשר מדינתו נמצאת במשבר כלכלי בה המטבע המקומי קורס.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

דאיה מורטי

דאיה מורטי

דאיה הינו מורה ויוצר תוכן בתחום הקריפטו, שאוהב לחקור את התופעות הפסיכולוגיות, החברתיות והכלכליות בתחום. בשנת 2013 כתב תוכן באתר 'אלף ביט', ומאז נהנה לצפות ולהשתתף בטרנספורמציה שהביטקוין מביא לעולם. בזמנו הפנוי הוא אוהב לתרגל יוגה ומדיטציה. בעל הבלוג Bitcoin4U. לבלוג: https://bitcoin4u.co.il/
דאיה מורטי

דאיה מורטי

דאיה הינו מורה ויוצר תוכן בתחום הקריפטו, שאוהב לחקור את התופעות הפסיכולוגיות, החברתיות והכלכליות בתחום. בשנת 2013 כתב תוכן באתר 'אלף ביט', ומאז נהנה לצפות ולהשתתף בטרנספורמציה שהביטקוין מביא לעולם. בזמנו הפנוי הוא אוהב לתרגל יוגה ומדיטציה. בעל הבלוג Bitcoin4U. לבלוג: https://bitcoin4u.co.il/

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

Blockchain Expert 

מקומות אחרונים להכשרה מקצועית עם הסכמה רשמית

מבצע מחירים מיוחד לפסח

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן