משחק הסופרבול שהתקיים אתמול (א') נתן במה לחברות מתעשיית המטבעות הדיגיטליים לפרסם בפני עשרות מיליוני צופים. מבין כל הפרסומות, הפרסומת שבלטה מעל כולן הייתה הפרסומת הפשוטה ויוצאת הדופן של קוינבייס (Coinbase). כתוצאה מההצלחה המסחררת של הפרסומת, האתר של זירת המסחר קרס לזמן קצר.
בפרסומת הפשוטה הוצג קוד QR אשר זז על המסך במשך כ-60 שניות, באופן דומה לשומרי המסך שרבים מכירים מהעבר. מי שסרק את קוד ה-QR קיבל קישור הרשמה לקוינבייס עם קבלת מתנה של ביטקוין בשווי 15$ לנרשמים ב-48 השעות שלאחר הפרסומת. על פי הדיווחים קוינבייס שילמה כ-14 מיליון דולר עבור הפרסומת בת 60 השניות.
רק בשניות האחרונות של הפרסומת הוצג הלוגו של קוינבייס, כך שמי שלא סרק את הקוד לא הבין מי המפרסם או מה מפורסם, וחלק אפילו חשבו שמדובר בתקלה במכשיר הטלוויזיה שלהם. עם זאת, רבים סרקו את קוד ה-QR, מה שהוביל לקריסה של האתר למשך זמן קצר.
מנהל המוצר הראשי של קוינבייס צייץ בחשבון הטוויטר שלו שהחברה ראתה יותר תנועה מאשר אי פעם הם נתקלו בה, אך שהצוותים שלהם הצליחו להעלות את האתר מחדש לאוויר.
הפרסומת המקורית, כמו גם הקריסה הקצרה של האתר, יצרו באז ברשתות החברתיות והוסיפו להצלחה של הפרסומת להגיע לאנשים נוספים. אחת הבדיחות שרבים חשבו עליה ופרסמו הייתה סצנה מתוך הסדרה "המשרד," בה מופיע הלוגו המרובע של שומר המסך של הדיוידי. דיוויד גרינר, עורך במגזין השיווק Adweek, פרסם כמה שניות מהסדרה וכתב: "צוות השיווק של קוינבייס ברגע זה."
לא רק קוינבייס
לצד קוינבייס, חברות קריפטו נוספות פרסמו באירוע הגדול, כולל את זירות המסחר Crypto.com ו-FTX. אפילו בפרסומת של חברת הבירות Budweiser הופיע רמז אל טוקן ייחודי (NFT או ניפטי) שהחברה מקדמת. עוד לפני המשחק, החברה פרסמה בטוויטר וכתבה: "אנחנו עושים היסטוריה בכך שנציג את הניפטיז הראשונים וה-DAO הראשון בפרסומת סופרבול."
בציוץ ההמשך, החברה עודדה את הגולשים לרכוש אחד מתוך 12,000 הניפטיז שהיא יצרה כחלק מהמיתוג של המשקה החדש שלה בשם N3XT. כדי לעודד אנשים לרכוש את הניפטיז, החברה הבטיחה להעניק זוג משקפיים פיזיים ייחודיים לכל מחזיק של הטוקן הייחודי הנמכר ב-399$. כל הניפטיז נמכרו על ידי החברה, וכעת הם נסחרים בפלטפורמת OpenSea.
המשקפיים אשר יחולקו יהיו בהשראת פרויקט הניפטיז Nouns, אשר מייצר ומוכר ניפטי אחד ביום בלבד. הכספים של הפרויקט הולכים אל האוצר של הארגון האוטונומי המבוזר שלו (Decentralized Autonomous Organization או בקיצור DAO), ומחזיקי הניפטיז הם בעלי זכות הצבעה בארגון – קול אחד לכל ניפטי. בפרסומת שהוצגה נראו המשקפיים המרובעים, שהם סימן ההיכר של הפרויקט.
הפרסומת של בורסת FTX הייתה מושקעת יותר, אך לא בטוח שזה עזר לה מול ההצלחה של קוינבייס. בפרסומת הופיע הקומיקאי לארי דיוויד, בתור דמויות שונות ובסצינות שונות בהיסטוריה בהן הוא מביע את דעתו השלילית לגבי המצאות גדולות – הגלגל, המזלג, הדמוקרטיה, המנורה ועוד – ולבסוף מביע גם את דעתו נגד קריפטו והאפליקציה של FTX.