כמה מזירות המסחר הגדולות של מטבעות דיגיטליים מתחרות על תשומת הלב של הצופים במשחק הסופרבול אשר יתקיים ביום ראשון ה-13 בפברואר. משחק הסופרבול הוא משחק הגמר של ליגת הפוטבול האמריקנית (NFL), אשר על פי רוב הוא האירוע בעל הרייטינג הגבוה ביותר בארה"ב.
כתוצאה מהאירוע החגיגי והרייטינג הגבוה, הפרסומות המשודרות בזמן האירוע זוכות לתשומת לב מיוחדת לא רק בזמן השידור שלהן, אלא גם הרבה לפני האירוע עצמו. עלות הפרסום היא הגבוהה ביותר בטלוויזיה האמריקנית. פרסומת של עד כ-30 שניות זמן פרסום ברשת NBC בזמן המשחק עשויה לעלות עד 7 מיליון דולר.
זירות המסחר הצפויות לפרסם מודעה באירוע הן FTX ו-Crypto.com, ועל פי מקורות פנימיים ככל הנראה גם זירת המסחר האמריקנית קוינבייס (Coinbase). בנוסף, זירת המסחר הקנדית Bitbuy תפרסם בזמן השידור ברשת הקנדית.
"זו דרך להפיץ את השם שלנו," אמר סם בנקמן פריד, מנכ"ל FTX. "במונחים של מקומות לעשות זאת, קשה למצוא מקום עם פרופיל גבוה יותר מזה."
חברות הקריפטו ועולם הספורט
לפי חברת השיווק IEG, בתחום המטבעות הדיגיטליים החלו יחסית לאחרונה לפרסם בעולם הספורט, אך בזמן הקצר הזה הושקעו יותר כספים מאשר משקיעות חברות התעופה, המסעדות וחברות האלכוהול. IEG מעריכה שהשנה יושקעו למעלה מ-160 מיליון דולר על פרסום בעולם הספורט על ידי חברות הקריפטו.
"הם מחפשים ללמד אנשים מאחר ולא הרבה אנשים שמעו על החברות הללו, ועדיין יש מידה מסוימת של בלבול לגבי מה זה קריפטו בכלל," אמר פיטר לאץ, נגיד IEG, והתייחס אל העלייה המהירה בסכומים שחברות הקריפטו משקיעות בפרסום באמצעות עולם הספורט.
רק בשנה החולפת, זירות המסחר Crypto.com ו-FTX השקיעו מאות מיליוני דולרים עבור חוזי פרסום שונים בעולם הספורט, כולל רכישת הזכות לשנות את השמות של שני אולמות ספורט גדולים: Crypto.com רכשה את הזכויות על השם של אולם הספורט של קבוצת ה-NBA לוס אנג'לס לייקרס ל-20 שנה תמורת כ-700 מיליון דולר, ו-FTX רכשה את הזכויות על השם של אולם הספורט של קבוצת ה-NBA מיאמי סול תמורת 135 מיליון דולר.
בינאנס מפרסמת מחוץ לקופסא
על אף התחרות הבולטת בין זירות המסחר, זירת המסחר הגדולה בעולם בינאנס (Binance) אינה צפויה לפרסם בסופרבול. נראה שזירת המסחר המובילה בחרה בטקטיקה שיווקית מעט שונה. במקום לפרסם בסופרבול, היא מפרסמת ומזהירה מפני הפרסומות הצפויות להיות משודרות באירוע הגדול.
"פרסום זה טוב. בואו נעשה זאת בצורה אחראית," צייץ צ'אנגפנג זהאו (המכונה CZ), מנכ"ל בינאנס בזמן תחילתו של קמפיין פרסום חדש של זירת המסחר לקראת הסופרבול. בפרסומת הראשונה בקמפיין של בינאנס, מופיע שחקן ה-NBA ג'ימי באטלר אשר מזהיר את הצופים מהפרסומות שיופיעו בסופרבול.
"ב-13 בפברואר אתם תשמעו כמה מהשמות הכי גדולים אומרים לכם להכנס לקריפטו, אבל הם לא מכירים אתכם או את הפיננסים שלכם. רק אתם מכירים," אומר באטלר בפרסומת וקורא לאנשים לבטוח בעצמם, לגלות אחריות ולחקור עצמאית.
הפרסומות של בינאנס צפויות להמשיך להתפרסם בימים הקרובים לקראת הסופרבול, הצפוי להיות האירוע השיווקי הגדול ביותר של התעשייה עד כה.