10,000 מטבעות ביטקוין זזו בפעם הראשונה לאחר יותר מ-7 שנים ללא פעילות

10,000 מטבעות ביטקוין (BTC) שלא היו פעילים במשך 7 שנים לפחות, הועברו בשתי טרנסקציות לארנקים חדשים.

שלשום נודע כי מבדיקה של חברת CryptoQuant לניתוח מידע על גבי רשתות בלוקצ'יין עולה שלפני שבוע בוצעה טרנסקציה ב-5,000 מטבעות ביטקוין שלא היו בתנועה במשך 7 עד 10 שנים. יום לאחר מכן, מידע מחברת LookIntoBitcoin, העוקבת אחר התנועה ברשת הבלוקצ'יין של ביטקוין, הראה טרנסקציה של 5,000 מטבעות ביטקוין רדומים נוספים.

מדובר בכמות מטבעות אשר נכון לכתיבת שורות אלה שווים כ-197 מיליון דולר, אך אנליסטים רבים טוענים כי אין די במידע על שתי טרנסקציות בודדות כדי להסיק מסקנה כלשהי באשר לסיבה מאחורי הזזת המטבעות.

ייתכן כי מדובר במשקיע המעוניין לצאת מהשוק לאחר שמחיר ביטקוין ירד מתחת ל-20,000 דולר למטבע, וייתכן כי מדובר בסיבות אחרות. כך או כך, ניתוח המידע הראה כי המטבעות לא נשלחו לבורסות קריפטו לצורך מכירה, אלא פוזרו בין מספר רב של ארנקים חדשים.

פרשנויות שונות לאירוע

האירוע הנוכחי אינו הפעם הראשונה השנה שבה אותרו טרנסקציות אשר בוצעו עם כמויות משמעותיות של מטבעות ביטקוין רדומים.

על פי CryptoQuant, במרץ בוצעו טרנסקציות ב-10,000 מטבעות ביטקוין רדומים, במאי בוצעו טרנסקיות ב-2,800 מטבעות וביולי בוצעו טרנסקציות במעל 1,100 מטבעות.

מומחים בתחום טוענים כי תזוזה של מטבעות רדומים אינה אמורה להיתפס כאירוע חריג וכי העברת מטבעות רדומים לארנקים דיגיטליים חדשים היא אסטרטגיה שעוזרת למשקיעים לנהל את ההחזקות שלהם ביתר יעילות בתקופה של תנודתיות גבוהה בשוק המטבעות הדיגיטליים.

קים גראוור, מנהלת מחקר בחברת ניתוח הבלוקצ'יין Chainalysis, אמרה כי בחברה מבחינים באופן קבוע בארנקי ביטקוין ותיקים אשר מתעוררים לחיים לאחר שהיו רדומים במשך שנים.

גם אנטואן לה קאלווז, מהנדס מידע בכיר מחברת Coin Metrics, הבחין בשתי הטרנסקציות המדוברות. לטענתו מדובר במטבעות ביטקוין אשר קשורים לבורסת קראקן (Kraken). לדבריו, אם מסתכלים על המקרה מהאפשרות הכי סבירה לכיוון האפשרות הכי פחות סבירה, מדובר בכתובת ארנק דיגיטלי קר השייכת לקראקן או בעסקת OTC (ר"ת Over the Counter) של קראקן או במשתמש של קראקן. מהבורסה לא נמסרה תגובה לטענות אלה.

מנכ"ל CryptoQuant, קי יאנג ג'ו, צייץ כי מי שמחזיקים בכמויות גדולות של מטבעות ביטקוין "ישנים" ככל הנראה רוצים להימנע מלמשוך תשומת לב להחזקות שלהם ואינם יכולים להשתמש בשירותי משמורן אשר דורשים פרטים מזהים (KYC או Know Your Customer).

הארנקים של סאטושי

ההתבוננות במצבם של מטבעות ביטקוין רדומים הפכה למעין תחביב לאורך ההיסטוריה של ביטקוין. במאי 2020 שוק הקריפטו חווה זעזוע קצר בעקבות שמועה שלפיה סאטושי נקמוטו, ממציא הביטקוין, מזיז כמות משמעותית של המטבע. כידוע, ממציא הביטקוין מעולם לא זוהה, לא כיחיד ולא כקבוצה, וזאת על אף נסיונות התחזות של דמויות כמו קרייג רייט, אשר טען כי הוא סאטושי נקמוטו. למרות זאת, ארנקים המשויכים לנקמוטו נמצאים במעקב צמוד של אנליסטים בתחום הקריפטו בשל העובדה שהם מחזיקים בכמות כה גדולה של ביטקוין ומשמרים את החשש מפני האפשרות שיונזלו ויובילו לצניחה במחיר המטבע.

לסיכום

העניין והדאגה שתזוזת מטבעות רדומים מעוררת הם מן הסתם תגובה טבעית בשוק אשר מתאפיין בתנודתיות, בעיקר כאשר האנונימיות של הטרנסקציות מגבירה את חוסר הוודאות הכרוך בהן.

יחד עם זאת, הדעה הרווחת היא כי בתקופה הנוכחית לגורמים כמו העלאת הריבית על ידי הפדרל ריזרב, מצב האינפלציה או הנתונים על הצמיחה בשוק העבודה האמריקני, יש השפעה הרבה יותר משמעותית על מחיר הביטקוין מאשר לטרנסקציות בודדות ואקראיות.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

פיני שרגיל בן סירה

פיני שרגיל בן סירה

פיני הוא איש הייטק בעברו, שמגיע מתחום הכתיבה, ניהול התוכן והתקשורת השיווקית. לאחרונה החל את דרכו במרחב המרתק והאינסופי של הקריפטו. מתעניין באופן בו הרעיונות והטכנולוגיות של עולמות הבלוקצ'יין והקריפטו ישפיעו על מבני הכוח החברתיים והכלכליים בעולם.
פיני שרגיל בן סירה

פיני שרגיל בן סירה

פיני הוא איש הייטק בעברו, שמגיע מתחום הכתיבה, ניהול התוכן והתקשורת השיווקית. לאחרונה החל את דרכו במרחב המרתק והאינסופי של הקריפטו. מתעניין באופן בו הרעיונות והטכנולוגיות של עולמות הבלוקצ'יין והקריפטו ישפיעו על מבני הכוח החברתיים והכלכליים בעולם.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

Blockchain Expert 

מקומות אחרונים להכשרה מקצועית עם הסכמה רשמית

מבצע מחירים מיוחד לפסח

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן