הרגולציה מתעכבת: ההצבעה על הצעת חוק אמריקנית לקידום סטייבלקוינס נדחתה לספטמבר

הוועדה לשירותים פיננסיים של בית הנבחרים האמריקני דחתה לספטמבר את הדיון בהצעת חוק חדשה בנושא סטייבלקוינס (Stablecoins).
קונגרס

אתמול (ב') דווח כי מחוקקים מבית הנבחרים האמריקני (הבית התחתון של הקונגרס) החליטו לדחות לספטמבר את הדיון בהצעת חוק חדשה בנושא מטבעות דיגיטליים יציבים או סטייבלקוינס (Stablecoins) וזאת לאחר שלא הצליחו להשלים את ניסוח טיוטת ההצעה כדי להביאה לדיון בוועדה לשירותים פיננסיים של בית הנבחרים.

סטייבלקוינס אמורים לשמור על ערך יציב בהיותם מגובים על ידי נכסים אחרים כמו הדולר האמריקני ובין השאר הם נועדו לאזן את התנודתיות המאפיינת מטבעות דיגיטליים אחרים.

הצעת החוק ככל הנראה תאפשר לגופים פיננסיים שאינם בנקים להנפיק סטייבלקוינס בכפוף לעמידה בסטנדרטים חדשים של כמות ההון והנזילות הנדרשים מהם.

הקושי בהשלמת הטיוטה להצעת החוק נובע, ככל הנראה, מהתנגדויות ושאלות שהועלו על ידי משרד האוצר האמריקני ועל ידי הרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC). יחד עם זאת, מגישי ההצעה ככל הנראה יפרסמו נוסח ראשוני שלה עוד לפני ספטמבר לצורך קיום דיונים מקדימים בעניינה.

הגנה על כספי הלקוחות

נראה כי שני נושאים מרכזיים שהמחוקקים לא הצליחו להגיע להסכמה לגביהם הם הגנה על הארנקים הדיגיטליים של לקוחות ויצירת הפרדה בין כספי הלקוחות לבין הנכסים הדיגיטליים של הפלטפורמות בהן מתבצע המסחר בסטייבלקוינס. ממשל ביידן מבקש לתת מענה לנושא זה מאז שקוינבייס (Coinbase), בורסת המטבעות הדיגיטליים, ציינה בדוח שהגישה ל-SEC כי לקוחותיה עלולים לאבד את הנכסים הדיגיטליים שלהם במידה והחברה תפשוט רגל. במשרד האוצר הבהירו שלא יתמכו בהצעת החוק הנוכחית כל עוד לא יינתן פתרון להפרדה בין נכסי פלטפורמות המסחר לנכסי לקוחותיהם.

נראה כי שרת האוצר ג'אנט ילן רצתה לתאם עמדות עם ממשל ביידן בנוגע לתגובתה להצעת החוק. ילן כבר קראה בעבר להבהרות רגולטוריות הנוגעות לשימוש במטבעות יציבים בעקבות פרשת טרה לונה ואיבוד הצימוד של UST (כיום USTC) לדולר. במרץ הנחה הנשיא ביידן להתייחס לפערים ברגולציה הנוגעת לנכסים דיגיטליים.

עיכובים קודמים ברגולציה

העיכוב בהגשת הצעת החוק הנוכחית הוא עוד אחד בשורה של עיכובים בהגשת הצעות חוק הנוגעות לרגולציה על שוק הקריפטו בארצות הברית.

ג'וש גוטהיימר, נציג ניו ג'רסי בבית הנבחרים, הגיש בפברואר הצעת חוק שתאפשר לתאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות (FDIC או Federal Deposit Insurance Corporation) לגבות סטייבלקוינס באופן דומה לגיבוי שניתן לכסף פיאט. ההצעה טרם עברה לשלבי החקיקה הבאים.

ביוני הוגשה בסנט הצעת חוק דו-מפלגתית על ידי סינתיה לומיס וקירסטן גיליברנד, אשר עסקה, בין השאר, גם ברגולציה על סטייבלקוינס, אך הדיון בהצעה זו יידחה ככל הנראה ל-2023.

קבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות מעולם הקריפטו ישירות למייל שלכם:

שתפו:

פיני שרגיל בן סירה

פיני שרגיל בן סירה

פיני הוא איש הייטק בעברו, שמגיע מתחום הכתיבה, ניהול התוכן והתקשורת השיווקית. לאחרונה החל את דרכו במרחב המרתק והאינסופי של הקריפטו. מתעניין באופן בו הרעיונות והטכנולוגיות של עולמות הבלוקצ'יין והקריפטו ישפיעו על מבני הכוח החברתיים והכלכליים בעולם.
פיני שרגיל בן סירה

פיני שרגיל בן סירה

פיני הוא איש הייטק בעברו, שמגיע מתחום הכתיבה, ניהול התוכן והתקשורת השיווקית. לאחרונה החל את דרכו במרחב המרתק והאינסופי של הקריפטו. מתעניין באופן בו הרעיונות והטכנולוגיות של עולמות הבלוקצ'יין והקריפטו ישפיעו על מבני הכוח החברתיים והכלכליים בעולם.

שנת 2024 היא שנת הקריפטו

תנו לנו ללמד אתכם איך
לסחור ולהרוויח!

אל תפספסו את ההזדמנות - נותרו 5 מקומות אחרונים

👇השאירו פרטים עכשיו👇

Blockchain Expert 

מקומות אחרונים להכשרה מקצועית עם הסכמה רשמית

מבצע מחירים מיוחד לפסח

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

הצטרפו למהפכה ושדרגו את הקריירה שלכם!

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

פרטייך התקבלו בהצלחה! 🎉

בנתיים, יש לך אפשרות לבחור מבין הפעולות הבאות:

דילוג לתוכן