הכירו את אומיסגו (OmiseGo)

"מחליפים את הבנקים"

אומיסגו (OmiseGo) הוא פרויקט טכנולוגיה פיננסית ("פינטק") מבוסס בלוקצ'יין שתפקידו להוות תחליף לשיטות התשלום המסורתיות בדגש על השוק הקמעונאי. עקרון הפעולה המבוסס על זה של את'ריום יאפשר להציע פלטפורמת תשלומים אשר אינה דורשת שימוש בחשבון בנק ומפחיתה עמלות העברה ועמלות המרת מטבע. בנוסף, יהיה ניתן לשלם במטבע פיאט כגון דולר ולקבל תשלום במטבע קריפטוגרפי או ההפך.

דרגו את OMG מ-1 עד 5:

4.4/5 – (7 votes)

היצע ושווי שוק

שער אומיסגו וכמות המטבעות

ביולי 2017 יצא הפרויקט לאור, עם הנפקת טוקנים ראשונית (ICO) פרטית (כלומר, ה-ICO לא היה פומבי לכולם) של הטוקן אשר ישמש את הרשת – OMG. במהלך ההנפקה גויסו כ-25 מיליון דולר, כשכל ETH היה שווה 1000 טוקני OMG . כיום ישנם בסירקולציה 140,245,398  מטבעות וזהו גם מספר המטבעות המקסימלי.

התכנון המקורי של הצוות היה לגייס 100 מיליון דולר בסה"כ, אך לאחר שגייסו 25 מיליון דולר בגיוס המוקדם – החליטו כי זה מספיק. בעולם המטבעות הדיגיטליים זה ראוי לשבח.

בנוסף לכך, הצוות של אומיסגו ביצע "חלוקה (Airdrop)" של 5% מסך כל המטבעות לכל מי שהחזיק ברשותו סכום של 0.1 ETH  לפחות, וזאת בהתאם לכמות אותה החזיק.

שווי השוק הנוכחי של OMG מתעדכן עבורכם בזמן אמת בצד שמאל.

צוות הפיתוח

מי עומד מאחורי מטבע אומיסגו

Omise היא חברה ותיקה (יחסית) בתחום הקריפטוגרפיה ונוסדה ב-2013. המפתחים של החברה יושבים בכמה מדינות במזרח הרחוק: תאילנד, יפן, סינגפור ואינדונזיה, והיא מגובה על ידי קרן השקעות. צוות הפיתוח של אומיסגו נחשב מהמבטיחים ביותר בעולם המטבעות הקריפטוגרפיים, והוא כולל שמות מובילים מהתעשייה כגון ג'וזף פון (שהוא ממפתחי רשת הברק ופלזמה). מלבד צוות הניהול, יש גם מספר גדול של מפתחים ויועצים, כשהמפורסם מביניהם הוא ויטליק בוטרין, מייסד פלטפורמת את'ריום.

הסיסמה של אומיסגו היא "Unbank the Banked" (בתרגום חופשי – מחליפים את הבנקים), כלומר לוותר על שימוש בממשק הבנקאות ולעבור למערכת העברות כספיות בין משתמשים ובין ארגונים ישירות, כאשר מהותו העיקרית של הפרויקט היא לצרף את 2 מיליארד האנשים בעולם שכיום אינם חלק מהכלכלה הגלובלית וחיים ללא גישה לחשבונות בנק – לכלכלה של כולנו.

איך זה עובד?

איך עובד מטבע אומיסגו

אומיסגו פועל על עקרון הוכחת ההחזקה (Proof of Stake) ולכן מתגמל את היוצרים של הבלוקים בחלוקת מטבעות כחלק מן הגמול לבלוק.

מבחינת התשתית, נכון להיום אומיסגו הוא טוקן ERC20 על גבי רשת את'ריום. כלומר, אינו בעל בלוקצ'יין משל עצמו. עם זאת, הרשת של הפרויקט נמצאת בשלבים מתקדמים של הבנייה ובקרוב תהפוך לרשת מבוזרת משל עצמה – פתוחה, וללא חסמי כניסה. הרשת הזו מתוכננת לעבוד "בשיתוף" עם רשת הבלוקצ'יין של את'ריום (הסבר בהמשך).

מודל השכבות

המימוש הטכני של אומיסגו בנוי על שלוש שכבות שכל אחת מהן תתחיל לפעול בשלב אחר, מהקריטית ביותר למתוחכמת ביותר.

בסופו של דבר שלוש השכבות יתחברו אחת לשנייה ויאפשר לממש את הפרויקט השלם.

  • שכבה ראשונה – נועדה לקבלת תשלומים מארנקים ייעודים או אלו שנבנו באמצעות ה-SDK. האפשרות לארנקים ייעודים נפתחה לציבור הרחב ברבעון הראשון של 2018.
  • שכבה שנייה – פתיחת הרשת למסחר חליפין באמצעות זירת חליפין מבוזרת DEX (Decentralized Exchange) והחזקה במטבעות באמצעות הוכחת ההחזקה. מימוש סופי צפוי ברבעון השני של 2018.
  • שכבה שלישית – המרה דו כיוונית בין כסף מזומן לבין מטבעות דיגיטליים. לא ברור עוד מתי בדיוק תצא לפועל.
  • שכבה לעתיד הרחוק יותר (באמצעות פלטפורמת הפלזמה) – אפשרות להעברת מטבעות וחוזים חכמים בין רשתות שונות באמצעות DEX.

אגב, כל הכינויים לשלבים השונים מבוססים על צעדים במשחק הלוח היפני "גו".

ארנקי White-Label

מפתחי אומיסגו פיתחו את ה-SDK הייעודי לפלטפורמה שלהם. SDK באנגלית הוא Software Development Kit, כלומר מאין "שבלונה" למפתחים אשר תשמש אותם לפיתוח ארנקים ממותגים (White Label) ייעודיים עבורם. שימוש ב-SDK חוסך כתיבה של פונקציות שלמות של אלפי שורות קוד כל אחת. הארנק הממותג יכול לשמש הן חברות והן משתמשים פרטיים, ומטרתו לאפשר אקוסיסטם של מערכת תשלומים נוחה לפיתוח ואשר מגשרת על תהליכי למידת השימוש בבלוקצ'יין.

אלמנט אולי הכי חשוב במתכונתו הנוכחית של השוק בנוגע ל-SDK הוא שבעקבות היותו קוד פתוח, יוכלו להיבנות ארנקים של מטבעות/טוקנים אחרים על גבי הבלוקצ'יין של אומיסגו, כך שנוכל להחזיק לדוגמה ביטקוין, נאו ו-QTUM בנוסף לטוקן OMG עצמו.

זירת חליפין מבוזרת (DEX)

זירת החליפין המבוזרת של אומיסגו היא זירת מסחר הן בין מטבעות דיגיטליים שונים והן בין כסף פיאט. כמו כן בזירה ניתן יהיה אף להמיר נכסים אחרים בעלי ערך כמו נקודות מועדון (לכסף פיאט או מטבעות דיגיטליים). באמצעות החיבור לרשתות ולפלטפורמות תשלום שונות, יהיה ניתן לבצע המרות של מטבעות ללא שימוש באתרים חיצוניים וכך כמובן לצמצם את העמלות השונות.

פלזמה

הפלזמה היא פיתוח עתידי של OmiseGO עם יכולות מרשימות ביותר שנועד להבטיח את הסקלאיבליות של הרשת ולמנוע שליטה ריכוזית על ידי מי שמחזיק במספר גדול של מטבעות. הפלזמה יהיה מבוסס על המודל של ה-Lightning Network ולמעשה יבצע את ההעברות מחוץ לרשת, כך שלא יהיה צורך לאמת כל יצירה של בלוק חדש, וההעברות יוכלו להיות מהירות במיוחד, אך לא על חשבון הנפח שלהן. כמו כן, המודל יבטיח עמלות מזעריות משמעותית.

למעשה, ההבטחה של הפלזמה היא כל כך גדולה, ולכן אם היא תצליח, ויטליק בוטרין, יהיה עשוי להטמיע אותו גם בתוך הרשת של את'ריום.

יתרונות וחסרונות

היתרונות והחסרונות של מטבע אומיסגו

שער אל רשתות אחרות ופריצת הגן הסגור

מרבית חברות התשלומים וחברות האשראי הן סוג של גן סגור. למשל, מי שיש לו חשבון ב- PayPal לא יכול להעביר כסף למקבילה הסינית AliPay וחנות שרוצה לקבל כרטיס אשראי של ויזה חייבת להשתמש במסוף של החברה. אומיסגו רוצה לפתוח את הגן הסגור הזה ולאפשר לכל אחד לשלם או לקבל תשלומים באותו האופן בכל מטבע בו ירצה, אפילו אם לא מדובר במטבע בעל סחר חליפין סטנדרטי (לדוגמה, נקודות צבירה).

בנוסף, לפחות באופן תיאורטי והודות לסקלאביליות הגבוהה של המערכת, יהיה ניתן להתממשק גם אל רשתות אחרות ולהפעיל אפליקציות מבוזרות או חוזים חכמים.

דריסת רגל בשטח

ל-OmiseGo כבר יש דריסת רגל בשטח, ולא פחות מ-50,000 קמעונאים בדרום מזרח אסיה כבר עושים בה שימוש ומשרתים קהל יעד פוטנציאל של כמעט חצי מיליון איש שאין להם חשבון בנק (בכל העולם מדובר על לא פחות משני מיליארד איש).

כבר כיום מתקיימים מגעים בין Omise (החברה) לבין גופים פיננסים גדולים. בתאילנד למשל, בה מקודמת יוזמה ממשלתית להחליף את כל הכסף המזומן בכסף אלקטרוני (יוזמה שמקודמת גם במדינות אחרות בעולם כולל בישראל), התקיימה פגישה בין החברה לבין הבנק המרכזי של תאילנד ומשרד הכלכלה אימץ את הטכנולוגיה של החברה לזיהוי פנים עבור תשלומים מאובטחים (FacePay). גם ביפן כבר יש התעניינות במיזם מצד התאגידים הפיננסים הגדולים.

הרחבה קלה ואימוץ על ידי הקהל הרחב

מלבד האפקטיביות הצפויה של פרוטוקול הפלזמה, היכולת ליצור ארנקים מותאמים אישית וממותגים אמורה לעזור לקהל היעד הרחב לאמץ את הטכנולוגיה בלי לדאוג יותר מדי לאופן בו היא פועלת (זאת לעומת טכנולוגיות אחרות שדורשות הורדה ושימוש בארנק ייעודי).

גובה העמלות

גובה העמלות שכל מנהל צומת ברשת יקבל עבור ההעברות שלו עדיין לא נקבע. עם זאת, כבר ידוע שהדיווידנד שיתקבל עבור כל ההעברה יהיה קרוב ל-1%, וכשמדובר במספר גבוה של ההעברות, התשואה בהחלט יכולה להיות נאה.

תלות ברשת האת'ריום ובהצלחת הפלזמה

החיסרון של ה-DEX הזו הוא בכך שה-ETH (המטבע של האת'ריום) עדיין יהיה המטבע האפקטיבי ביותר עבור העברת ביניים. לדוגמה, אם מישהו שולח יורו למישהו ואחר שמקבל תשלום בדולרים, היורו יומר קודם כל ל-ETH ולאחר מכן ה-ETH יומר לדולרים.

מסיבה זו, סביר להניח שהספקים השונים יקימו מאגרים נפרדים עבור העברות קטנות ועבור העברות גדולות, או שפשוט יבנו חוזים חכמים משל עצמם שמשתמשים ב-ETH.

התלות ברשת של את'ריום מביאה לכך שכרגע העמלות הן גבוהות למדי והתשתית של אומיסגו איננה עצמאית. השדרוג לפלזמה אמור להתגבר על כך, אך אם הפיתוח יתקל בקשיים, לא יהיה ל-OmiseGO הרבה מה להציע ויהיה קשה לשווק אותו כתחליף למי שלא רוצה חשבון בנק או לא יכול להחזיק בו.

ארנקים מומלצים

ארנק אומיסגו מומלץ

כידוע לכם, עולם המטבעות הדיגיטליים עודנו צעיר ולפיכך חוויית המשתמש בו פחות נוחה. מסיבה זו, ספורים הארנקים אשר מאפשרים החזקה של מספר מגוון של מטבעות שונים במקביל, שנחשבים מאובטחים ומומלצים.

מכיוון ש-OMG תואם לתקן של את'ריום, רוב הארנקים שתומכים במטבע את'ריום, תומכים גם בו:

  1. ארנקי חומרה – ארנקי חומרה הם הארנקים המאובטחים ביותר שיש כיום עבור מטבעות דיגיטליים מכיוון שהם שומרים את המידע באופן מקומי ולא על גבי הרשת. באופן זה הם מונעים את הגישה למפתחות הפרטיים. ישנם שני ארנקי חומרה אשר נחשבים המומלצים ביותר:
    ארנק טרזור (Trezor) – נחשבים לוותיק ביותר. מדובר בארנק מאובטח מאד ובעל חוויית משתמש מצוינת. בנוסף לביטקוין ואת'ריום, יכול טרזור להכיל עוד מספר מטבעות נוספים. הכנו עבורכם את המדריך המלא לארנק טרזור.
    * ארנק לדג’ר ננו אקס (Ledger Nano X) – ארנק מטעם חברת לדג’ר הצרפתית. מכיל מגוון רחב יותר של מטבעות ביחס לטרזור – נחשב מאובטח באותה מידה. גם כאן, הכנו עבורכם את המדריך המלא לארנק לדג’ר.
  2. ארנקי מקוונים – אלו הם ארנקים שפועלים באמצעות תוכנה או ישירות בדפדפן. ארנק מומלץ לכל המטבעות שפועלים תחת התקן של את'ריום הוא MetaMask שקיימת בעבורו גם גרסת להורדה.
  3. ארנק תוכנה – הן ארנק ג'קס (Jaxx) והן ארנק אקסודוס (Exodus) מאפשרים להחזיק את OMG. מדובר בארנקים פשוט לשימוש וותיקים מאוד בסצנה. עם זאת, ראוי להדגיש ששניהם אינם ארנקי קוד פתוח, ולכן מעגל המתכנתים הגדול יותר לא יכול לאמת את קוד הארנק.

קניית אומיסגו

איך קונים אומיסגו?

ישנן שתי דרכים עיקריות לרכישת המטבע OMG. הראשונה היא באמצעות כסף פיאט (דולר, אירו וכו'), ואילו השניה היא באמצעות ביטקוין או את'ריום.

קניית OMG בכרטיס אשראי

בורסת בינאנס השיקה לאחרונה שירות הפקדות בכרטיס אשראי. מדובר בזירת מסחר וותיקה ואמינה, בעלת נפח מסחר גבוה. הכנו לנוחיותכם את המדריך המלא לבורסת בינאנס.

שימו לב, אפשרות רכישה זו עלולה להסתכם בעמלות של כ-10%, בין השאר בעקבות עמלות המרת מט"ח.

קניית OMG באמצעות ביטקוין או אתריום

כאמור, עולם המטבעות הדיגיטליים עוד נחשב צעיר ולא ערוך. לפיכך, ישנם פערים שעלינו לגשר עליהם בעצמנו. במקרה הנוכחי, רכישת OMG אפשרית כמעט לגמרי רק באמצעות ביטקוין או את'ריום. לכן הכנו עבורכם את המדריך לקניית מטבע אלטרנטיבי באמצעות ביטקוין או את'ריום. אם אין ברשותכם ביטקוין או את'ריום, תוכלו לרכוש בעמוד קניית ביטקוין.

אם כבר ברשותכם ביטקוין או את'ריום, רכישה של מטבע ה-OMG יכולה להתבצע מהמקורות הבאים:

זירת המסחר הסינית הגדולה ביותר בשוק המטבעות הדיגיטליים. בעלת הממשק הנוח ביותר ונפח המסחר הגבוה ביותר.  הכנו לנוחיותכם את המדריך המלא לבורסת בינאנס.

חלפן הכספים המאפשר לבצע המרת קריפטו לקריפטו דרכו. קל יותר לשימוש ומהיר מבינאנס, אבל עם עמלות מעט גבוהות יותר. בנוסף, הכנו עבורכם את המדריך המלא לחלפן הקריפטו צ'יינג'לי.

זירות מסחר וותיקה מאד אשר ניתן לבצע את הרכישה דרכה. למדריך המלא על בורסת קוקוין.

סקירת מטבעות דיגיטליים פופולריים

בואו ללמוד על המטבעות הקריפטוגרפיים

המדריך עזר לכם? פרגנו לנו בכוכבים

תנו ציון מ-1 עד 5:

4.4/5 – (7 votes)

ואם בא לכם גם לשתף ברשתות החברתיות בכלל פינוק 😍

כתיבת תגובה

מומחה מומלץ

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

cropped-logo-cryptojungle-2.png

להתחברות מלאו שם משתמש וסיסמה

דילוג לתוכן